Mariarò
Affaccete alla finestra Mariarò, so ‘Ntonio, chiglio delle cipolle. Fratito m’ha ditto ca ti putivo fa la corte, ca n'ci frega n'cazzo ma lo sa ca nun ‘zò mmalamente.
Ci sò rimasto accume nu strunzo, me credeva che stesse a dì fregnacce eeee … allora eccome qua. N’zò poeta, peccarità, niente di sério, però té sò scritto nà cantilena té sò scritto, nà cantilena dé poesia e d’amore, pénzo.
La so scritta che la vacca se figliéva… simo tenuto da fa nottata ca chélla nu gliù cachéva… ma mò vinimo a nu. Tu sé bella, sò tant’anni che tte guardo arèdo, e da zompatte annante me la tené da levà stà soddisfazione.
Mica pé gnente sa, ma pé sapé se me mette l’anima a tracolla e rifamme arèdo. Tu mi si rapito, si, rapito e condannato alle pene dell’Ammore. Se dice assusì. Lo so letto ‘ngima a nu libro alle serali. Lo dirao chigli ca parleno bè… Te vedo, sospiro e poi arifiato. Mé sénto nò straccio ‘nfusso, ma nun sapivo accome avvicinatte… Stai sempre cò cacheduno ca fa la spia. Allora me sò ditto: “Ntò, si nnu va te mannerà affangulo…, pénzo, ma ci tèta provà…”.
Mariarò ma ci stai?
CI SO, CI SÒ ‘NTÒ, MA CHE SÉ VENUTO A FA? CHI TTI SI MISSO ‘NCAPO? PARLA PIANO, STAO TUTTI A DORMI’, CA SE SE SVEGLIA PAREMO TI TIRA LO PISCIO DIGLIU RINALE ‘NCAPO. …E POI JÉ CERCO DÉ MÉGLIO. N’DA RETTA A FRATIMO. CHIGLIO SCHERZA... CA PPÒ TU SÉ VÉCCHIO e IE' SO GIOVINOTTA. CI STA PASQUALE CA A CONFRONTO A TI SEMBRA NU MAMMOCCIO, ME METTE ‘NA VACCA AGLIU DITO E ME TE’ ACCOME ‘NA REGINA. TU CHE TÉ? CHI FARISTI? IO SO ‘SSIGENTE. LA TÈ LA ROBBA. NO PERCHÉ, LE COSE STAO ASSUSÌ. TI PUTARIA PURE VOLÉ BBÉ, MA SENZA LA ROBBA A’NDU IMO? E PO’ SÉ DI CHISSI ATTERA... ABBALLE… NON SÌ MANCO D’ADDECCUCIA… SÉ PURO FORESTIERO.
Mariarò, ma mi cunusci, Mariarò gliu core ‘ndù gliu mitti? La vacca? Ti so ditto che me s’appena figliata, care nne vò dé vacche tu.
Gliù rinale di pardo? Fregacazzi, sò portato pure fratemo Gioacchino cò l’arganetto e gliu compare Giuseppe co la masturba. Ti so visto maddomà alla piazza digliu mercato, tu mi si guardato, ié te sò visto…
Pò ti si missa a parlà cò chiglio che vénnéva le scarpe e nun si manco passata a comprà ziche cipolle. Portivi n’abituccio che me fa sognà, cò ‘no sorriso dé ginestra, facivi finta dé guardà da‘nnara parte e invece guardivi mi, te so scernuto, lo saccio che tu me vò, so sicuro, tu me vò.
‘NTÒ, LEVETELO N’CAPO, N’E’ VERO, MA CHI TTI CRIDI? MA TU GUARDA SE CHISSO MASSÉRA ME TÈTA FA TIRÀ …
Mariarò
seconda parte
Co pardo ci parlo jé addomà, è nu bbòno cristiano. M’ha tenuto pé garzone a maggese, me conosce. Jé sò lavoratore, pure isso. All’osteria ci so offérto pure lo vino.
E CHELL’ARA N’DO LA MITTI? T’AO VISTO CAMMINACCE ‘NSIEME… CI SE ITO IN CA’ PAGLIARO…DILLO!
Chélla? Chiacchiere dé paese. La ggente capisce come vo e ‘nzi fa mai i cazzi sii… Pè mmi ci stai solo ttu.
E tu? Alla sagra dell’ara sera ti si missa a ballà cò Mariolino, ca mé sta pure sulle palle. Manco ‘na parola, ‘no sguardo. Zoccola! E pò sé ballato cò chiglio… ca gliaro giorno s’ha sbragata la macera pé l’acqua e gliù mmalamente s’ha misso gliù confine zichi metri abballe… ingima allo mio.
Méss’ha fregato la tera… Ma sò ito alla casa e ci sò fatto vedè gliu schiòppo e ppò s’ha rimisso ‘ndo steva prima… E tu intanto ci sé ballato…Tu!
MA ERA SOLO ‘NO BALLO, E PO TU NUN SI BBÒNO A BALLÀ, CHE TENIVA DA FA, STA ASSETTATA? FREGNA!! CHÉSSO SI TU? MÉ VÒ ‘MPRIGIONÀ, MÉ VÒ METTE LE CATENE? MÀROMA ME DICE SEMPRE: “NUN TE SPOSÀ CÀ GLI ÒMMINI SÒ TUTTI PÉGGIO DI PARDO CH’È GIÀ NA BESTIA…”
No, Mariarò, te portaria in pianta dé mano, tu sé diversa, tu sé tu e me vò. Tu me vò!!!
EHHH, TE VÒGLIO… PARLI BÈ TU… POTARIA ESSE MA N’È MICA COME ZOMPÀ ‘NGIMA A ‘NA GREGNA EH…
Mò s’ha mmorto Ringelino, tu ci vé agliu funerale? Nu ci imo, maroma ci porta da magnà ca è commarella di zina Maria, mò nun te fa pregà eh…
SI MA LEVETELO N’CAPO N’TUTTO DÉ APPARTATTE CO’ MMI SA... CE STA PAREMO, MAROMA, FRATIMI, LA COMMARELLA… GLIU COMPARE DE TECCHIENA, TÉ PO’ ACCOSTÀ E PARLIMO… DI PIU’ NON SI PO FA, SA…
Mariarò tu si na croce, dimméllo se me téngo da fa arèdo, nò vòglio escì pazzo co tti. Mariarò famme capì. Cà mò comenza la transumanza e m’aspétteno a Latina, me nne vajo pé tre mesi. Téngo ‘na ponta dé pécore, sarao ‘no centinaro…Téngo da i ma dimme se te pozzo sognà…
NTÒ, MA SI CA ME PO’ SOGNA’, SOLO…SENZA SCOSTUMATEZZE EH… SI NU BRAVO OMME, CHE M’ARIPURTI DA LATINA?
E che te pòrto da Latina… caccòsa, caccòsa pi tti la ripòrto. Ma allora pozzò penzatte, sognatte, gliu core, gliu core me scoppia m’pétto, Mariarò che cosa bella chi ssi ditto…
Ci parli tu co gliu préte?
AHHHH… MA CHI VO’ N’TÒ? PÉ MMÒ ACCUNTENTETE…E NO‘NSISTE…
Si, lo saccio, n’zimo mai usciti ‘nzieme, è presto ma, lo pozzo dì ca facimo l’amore jé e tteco?
AHHHH CHE CANTILENA!!! SI VINUTO PÉ CANTA’? E CANTA VA…
Té so portate ziche ginestre… n’telle fa fregà eh.
Attacca Gioacchì, forza Giusè ca pò imo a bbéve!!
Mariarò, tu se nu spicchio d’aglio,
Tu pi mmi si craloma e carezza
Tu se d’asina ‘no raglio,
tiri zampate ma còlla capezza
quanto a mmi, mi si rapito
cò chell’ara? So chissi di paese
io pi’tti so ‘nu pillidro
l’ero vista a fa maggese
Po’ sò grezzo manco ‘struito
Ca mo chissi di sorgitto
Ma la vacca pi gliù dito?
chiederao “ci llu si ditto?”